czwartek, 30 stycznia 2014

DIY: Słoiczek dobrych rzeczy

Ile razy wspominając rok, który już minął mówiliśmy sobie "ten rok był zły, bo ... " i tu podajemy jedno wydarzenie, które zaowocowało negatywnym odczuciem wobec roku minionego pomijając wszystkie inne dobre? Dzieje się tak, bo negatywne odczucia są silniejsze. Dlatego postanowiłam to zmienić, aby rok 2014, nawet jeśli wydarzy się w nim coś złego, mógł być wspominany jako też rok, w którym zdarzyło się wiele dobrych rzeczy. W tym celu stworzyłam "Słoiczek dobrych rzeczy". O co chodzi?




Słoiczek ten ma na celu gromadzić tylko dobre informację. Po każdym dobrym zdarzeniu, nawet najdrobniejszym, zamierzam wrzucić karteczkę z informacją o tym co dobrego właśnie mi się zdarzyło. Nie wrzucę tu informacji o zaręczynach czy ślubie, bo to już za mną ;) ale znajdzie się w nim np. informacja o udanym urlopie (jak tylko już się odbędzie), o torebce kupionej za 50% ceny, o pochwale za trening, o znalezieniu pracy (co mam nadzieję, że niedługo się stanie) itd. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi ;) Równie dobrze możecie zrobić dla siebie słoiczek życzeń i wrzucać tam Wasze marzenia. Na koniec roku 2014 zamierzać otworzyć słoiczek i zobaczyć ile dobrego przytrafiło mi się w tym roku, aby mieć świadomość, że jest więcej na tym świecie rzeczy dobrych niż złych.

DIY - zrób to sam

A teraz rzecz najważniejsza: jak taki słoiczek zrobić? Jest to banalnie proste. Potrzebujemy do tego: 


1) słoik - wielkość dowolna
2) klej
3) nożyczki
4) wstążeczki, kokardki, brokat itd. czyli wszystko, czym można ozdobić taki słoik
5) kolorowe karteczki do zapisywania

Pokaże Wam teraz, jak wygląda mój słoiczek i jak go zrobiłam.

Krok 1: Najpierw dokładnie umyłam słoiczek, a następnie za pomocą zmywacza do paznokci usunęłam etykietkę. Możecie też usunąć ją za pomocą płynu do naczyń i gąbki :)

Krok 2: Słoiczek obwiązałam dwukrotnie ozdobną tasiemką, na której umieściłam etykietkę z napisem. W tym celu odcięłam kawałek kolorowej kartki i dziurkaczem zrobiłam otwór na tasiemkę.



Krok 3: Dno słoiczka udekorowałam kilkoma muszelkami, które "złowiłam" podczas wakacji, a na środku umieściłam malutką plastikową figurkę chłopca i dziewczynki. Jeżeli chcecie, aby umieszczony przedmiot nie przesuwał się podczas przenoszenia, wystarczy że przykleicie przedmiot do słoiczka za pomocą kleju. Wtedy jednak radzę znaleźć słoik niższy, ale szerszy. Dzięki temu ręka nie utknie Wam w słoiku ;)



Krok 4: Kolorowe kartki pocięłam na mniejsze kawałki tak, aby można było na nich swobodnie pisać, a z drugiej strony żeby zmieściło się ich jak najwięcej. 



Krok 5: wrzuciłam pierwszą karteczkę z dobrą rzeczą, która mi się przytrafiła i GOTOWE :)



Ale o tym co na niej napisałam dowiecie się na koniec tego roku. 

Jeżeli nie chcecie, aby zawartość słoiczka była widoczna zaopatrzcie się w klej w sprayu, spryskajcie nim słoik od środka, a następnie wrzućcie do słoiczka sypki brokat, zamknijcie słoik i potrząsajcie tak długo, aż brokat pokryje całe wnętrze. Gdy klej wyschnie pozbądźcie się nadmiaru brokatu wysypując go.
Jeszcze innym wyjściem jest nałożenie od zewnątrz jakiegoś kubraczka na słoiczek ;)

Życzę Wam, abyście zapełnili swoje słoiczki do pełna, tak żeby aż miejsca Wam brakło :) Na koniec roku będzie miło poczytać o wszystkich dobrych chwilach. 

A już w czwartek kolejny post :) Zapraszam! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz